Comenius Poland 2013

Tovább gazdagodtak a fonyódi cserediák-kapcsolatok

2013. 05. 15-től 19-ig a Comenius pályázattal Lengyelországban voltunk a fonyódi Mátyás Király Gimnázium 10 tanulójával valamint Szilasi Gábor és Keserű Zoltán tanár urakkal.

Családoknál aludtunk Monkiban, ami Varsótól 200 km-re északkeletre fekszik. Az első nap hosszú és fárasztó utazással telt, ám ezt követően izgalmas programokban gazdag napok következtek. A helyi gimnáziumban a lengyel népszokásokkal ismerkedhettünk meg, agyagoztunk, íjászaton vettünk részt, valamint a vaj- és kenyérkészítés hagyományos módszereivel ismerkedhettünk meg. Szerveztek számunkra több mókás, szórakoztató játékot. Bejártunk számtalan templomot és múzeumot is.

A negyedik napon Varsó utcáit róttuk egy idegenvezető segítségével, aki sok érdekes dolgot mesélt a város történelméről. Múzeumok hosszú sora után könnyes búcsút vettünk lengyel társainktól, hiszen rájuk még várt egy négy órás út vissza Monkiba. Mi a városban töltöttük az éjszakát. Nem mintha olyan sokat aludtunk volna, hisz aznap este volt a lengyel fővárosban a Múzeumok Éjszakája. Ezt ki is használtuk, ellátogattunk a Technikai Fejlődés Múzeumába, valamint a Kopernikusz Tudományos Centrumba. Reggel egy gyors kávé és szendvics után már a repülőn ültünk.

Nagyon jól éreztük magunkat, szívesen visszamennénk hozzájuk, hiszen az egész társaságot megszerettük. Itt Magyarországon jövő tavasszal fogjuk vendégül látni őket, amit már mind nagyon várunk.

Császár-Biró Lenke Karola,
Horváth Norman Balázs (9. B)