Holland fapapucsban magyar földön

Utazás a tulipánok földjére című írásomban már beszámoltam a fonyódi Mátyás Király Gimnázium két tanára, Szilasi Gábor tanár úr és Perényi Nóra tanárnő által 2012 novemberében megszervezett hollandiai utazásunkról. Lássuk az újabb fejleményeket!

2013. április 17-én a csereprogramban résztvevő holland diákok Magyarországra látogattak. A budapesti reptérről érkező vendégeinket nagy izgalommal vártuk, hiszen november óta nem találkoztunk új barátainkkal. Mivel Hollandiában remek programokat biztosítottak nekünk, így jó házigazdákhoz méltóan igyekeztünk ezt viszonozni.

Az első nap ellátogattunk a somogyvári bencés apátság romjaihoz, megleshettük a tojáspatkolás rejtelmeit, majd a Katica tanyán újra élhettük gyermekkorunkat, végezetül Kaposváron a Virágfürdő kényeztetését élvezhettük. Pénteken a Mátyás Király Gimnáziumban tanítottuk barátainkat magyar nyelvre, énekre, valamint a Fonyód ralin vettünk részt, amely remek kirándulást jelentett a városban. Holland vendégeinknek kifejezetten tetszett a fűszeres magyar konyha, a napsütötte meleg időjárás és a somogyi dombvidék változatos hangulata.

A hétvége első napját mindenki a „családjával” töltötte. Volt, aki a Balaton parton kirándult, más Pécsre vagy Pestre utazott diákjával.

Vasárnap áthajókáztunk Badacsonyba, és nagy erőfeszítések árán a hegyet is megmásztuk, a délutánt a balatoni tájban gyönyörködve töltöttük el.
Hétfőn Keszthelyen a Festetics kastélyt látogattuk meg, valamint megtekintettük a Balaton Múzeumot, hogy vendégeink megismerjék „Magyarország tengerének” történetét. Az ebédidőt a Kis-Balatonnál töltöttük el. Az utolsó nap Siófokon az élményfürdőben pihenhettünk és szórakozhattunk. Estére búcsúvacsorával és közös játékokkal készültünk.

Szerdán kora reggel felkísértük őket Budapestre, de még a reptér előtt a Parlamentbe nyerhettünk betekintést, és a Váci utca luxusát élvezhettük ki.
Egy hét elteltével búcsút kellett vennünk holland barátainktól, de tartjuk az interneten a kapcsolatot, és remélhetőleg hamarosan újra találkozhatunk.

Kiemelten fontosnak tartom az iskolák közötti cserediák programokat, nemcsak azért, mert új barátokra találhatunk, és számtalan élménnyel lehetünk gazdagabbak, hanem azért is, mert közvetlenebb és élőbb módon betekintést nyerhetünk egy másik ország életébe. Ez nélkülözhetetlen az együttérzés kialakításában. Így válunk egyszerre magyarabbá, európaibbá és egyben emberibbé is.